Monday 25 December 2017

APAKAH SYARIKAT PINJAMAN WANG BERLESEN

Apakah sebenarnya syarikat Pemberi Pinjaman Wang Berlesen? Adakah ia seperti "Ahlong"? Tidak sama sekali.

Umum ketahui bahawa jika perlukan wang tunai dalam masa yang cepat, terdapat beberapa sumber pinjaman wang seperti daripada pihak bank, koperasi mahupun dengan cara menggadaikan sesuatu barang berharga.

Namun cara-cara begini mungkin memakan masa walhal anda perlukan duit dengan segera untuk menyelesaikan sesuatu kecemasan atau masalah yang tidak dijangka. Mungkin kereta anda rosak dan perlu diperbaiki segera. Atau ada ahli keluarga yang kemalangan dan anda perlu membayar bil hospital yang tinggi. Selain menggadaikan barangan berharga, proses menerima wang pinjaman peribadi memakan masa yang lama dan akan merumitkan keadaan.


Satu cara yang boleh dipertimbangkan adalah dengan meminjam daripada sebuah syarikat Pemberi Pinjaman Wang Berlesen (PPWB). Prosesnya ringkas dan mudah, dan anda boleh menerima wang yang ingin dipinjam seawal 24 jam daripada waktu permohonan.

Tidak perlu risau jika skor kredit kewangan anda buruk disebabkan komitmen bulanan yang tinggi, bebanan hutang, atau nama anda telah disenarai hitamkan oleh Bank Negara. Anda masih boleh membuat pinjaman daripada sesebuah PPWB, tertakluk kepada jumlah pinjaman yang diminta serta potensi keupayaan anda untuk membayar balik. Kadar faedah yang dikenakan juga tidak terlalu tinggi berbanding meminjam daripada pihak yang tidak berlesen kerana mengikut peraturan kadar faedah bagi pinjaman tanpa cagaran tidak lebih daripada 18 peratus setahun.

Namun apakah sebenarnya syarikat Pemberi Pinjaman Wang Berlesen ini? Adakah ia seperti ah long? Tentunya tidak sama sekali, kerana PPWB yang berlesen merupakan syarikat kewangan berdaftar di bawah Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan yang memiliki permit untuk memberi pinjaman wang peribadi secara sah dan tertakluk di bawah Akta Pemberi Pinjam Wang 1951 (Akta 400).

2 comments:

  1. Hello semua,
    Nama saya Encik, Rugare Sim. Saya tinggal di Belanda dan saya seorang lelaki yang gembira hari ini? dan saya memberitahu diri saya bahawa mana-mana pemberi pinjaman yang menyelamatkan saya dan keluarga saya dari keadaan miskin kami, saya akan merujuk mana-mana orang yang mencari pinjaman kepadanya, dia memberi kebahagiaan kepada saya dan keluarga saya, saya memerlukan pinjaman sebanyak € 300,000.00 untuk memulakan hidup saya sepenuhnya kerana saya seorang Bapa tunggal dengan 2 orang anak Saya bertemu dengan pemberi pinjaman yang jujur ​​dan takut kepada Allah ini yang membantu saya dengan pinjaman sebanyak €300,000.00, dia seorang yang takut kepada Allah, jika anda memerlukan pinjaman dan anda akan membayar balik pinjaman sila hubungi dia beritahu dia bahawa (Encik, Rugare Sim) merujuk anda kepadanya. Hubungi En, Mohamed Careen melalui e-mel: (arabloanfirmserves@gmail.com)


    BORANG MAKLUMAT PERMOHONAN PINJAMAN
    Nama pertama......
    Nama tengah.....
    2) Jantina:.........
    3) Amaun Pinjaman Diperlukan:.........
    4) Tempoh Pinjaman:.........
    5) Negara:.........
    6) Alamat Rumah:.........
    7) Nombor Telefon Bimbit:.........
    8) Alamat e-mel..........
    9) Pendapatan Bulanan:.....................
    10) Pekerjaan:..........................
    11) Laman web manakah anda di sini tentang kami.....................
    Terima kasih dan salam mesra.
    E-mel arabloanfirmserves@gmail.com

    ReplyDelete
  2. URGENT LOAN OFFER

    Hello, Adakah anda memerlukan pinjaman daripada Syarikat yang paling dipercayai dan boleh dipercayai
    di dunia? jika ya, hubungi kami sekarang kerana kami menawarkan pinjaman kepada semua
    kategori pencari sama ada syarikat atau untuk kegunaan kakitangan.Kami menawarkan
    pinjaman pada kadar faedah 2%, Hubungi kami melalui Whatsapp +918794792073
    mghfbibdgf@gmail.com

    BORANG PERMOHONAN PENCARI PINJAMAN
    *******************************
    1) Nama Penuh:
    2) Jantina:
    3) Amaun Pinjaman Diperlukan:
    4) Tempoh Pinjaman:
    5) Negara:
    6) Alamat Rumah:
    7) Nombor Mudah Alih:
    8) Nombor Faks:
    9) Pekerjaan:
    10) Pendapatan Bulanan:
    11) Tarikh Gaji:
    12) Tujuan pinjaman:
    13) Di manakah anda mendapat iklan pinjaman kami:
    mghfbibdgf@gmail.com

    ReplyDelete

SYARAT DAN LOKASI

BERUMUR 18 TAHUN DAN KEATAS NO 36 PERSIARAN GREENTOWN 1,GREENTOWN BUSINESS CENTER,30450 IPOH PERAK Ind...